אל תתכתבו בווטסאפ עם לקוח
כשזה באמת חשוב לכם,
שווה להיות אמיצים ולא להתחבא מאחורי המילים.
פשוט - תתקשרו !
המסרים דרך הווטסאם יכולים להישמע חריפים ותקיפים,
עם טון צורמני, צועק וכועס, ולפעמים אנחנו סתם יכולים ליפול למצבים של אי הבנה.
נכון שהווטסאפ מאפשר תקשורת נהדרת, חוסך לנו זמן ואנרגיה.
אבל מה קורה כשהתקשורת לא עוברת טוב?
השבוע היה לי מקרה עם ספק, שאני מעוניינת בשירות שלו,
קבענו פגישה, ונאלצתי לדחות אותה,
ניסינו לקבוע פגישה נוספת ושוב זה לא צלח התכתבנו והתכתבנו, ולא הצלחנו לקבוע.
באיזה שהוא שלב, הספק הגיע למסקנה בינו לבין עצמו (הערת הכותבת), שאני בכלל לא מעוניינת בשירות.
הוא רשם לי לחזור אליו כשבאמת ארצה את השירות .
🙄
אמרתי לעצמי: "וואו, איך הוא הגיע למסקנה הזו? זה לא מה שאמרתי, איך הוא קפץ לזה"?
התשובה היא - שהיו לו מלא שיחות בראש, כמו: "היא לא רוצה אותי, היא מסננת אותי, היא לא רצינית וכו…"
אבל, הוא לא עצר לרגע ושאל את עצמו אם זה נכון. אולי אני טועה, אולי השיחות הפנימיות שאני מנהל עם עצמי בכלל לא נכונות,
הוא לא עצר, והרים אלי טלפון לברר.
לפעמים צריך לדעת לעצור
גם בתחום שלי ברגע שאני מזהה, שהלקוח ואני לא מבינים אחד את השניה, אני מתקשרת
ומבררת, מאפשרת לצד השני להשמיע את כל מה שיש לו,
גם אם זה לפעמים לא נעים (וכן, לפעמים אנחנו לא אוהבים לשמוע את מה שיש לצד השני להגיד עלינו)
ועל אחת כמה וכמה אם יש לי מועמד שנמצא בתהליך, ואני רוצה לבדוק את הדופק שלו, חייבת לשמוע את הקול, ולא רק לראות את הטקסט שהוא רושם לי. ככה אני יכולה לאסוף מידע, להבין עד הסוף, לדעת לפתור משברים ולגעת באדם שנמצא שם מולי.
אז זה נכון, כולנו עסוקים, אבל כשבאמת צריך לתקשר - אין על השיחה האישית.
לסיכום,
הספק שלי כמעט ואיבד לקוחה,
אבל מכיוון שאני באמת רוצה אותו, הרמתי אליו טלפון ואמרתי לו: בזכותךלמדתי משהו היום ואני רוצה ללמד אותך בחזרה.
כשאתה מרגיש שאין זרימה דרך הווטסאפ, שמשהו עובר לא טוב
עצור רגע והתקשר.
דבר איתי, שמע אותי, הבן בדיוק מה מפריע לי, אל תניח הנחות שגויות.
את צודקת, הוא השיב לי,
הייתי צריך להתקשר.
נ.ב
קבלו את אותו כנ"ל גם לגבי מיילים
מילים יכולות לצעוק, כשמשהו באמת חשוב לכם דברו וככה תמנעו ממצבים של אי הבנות ואיבוד לקוחות ו/או אנשים חשובים לכם בחיים!
שלכם,
דורית